Logo nedir? Söz fehvaı olarak mahiyet alınlığı dilimizde amblem olan, bir konuin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak konuletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı konui sembolize edebileceği üzere, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara sahip olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz fehvaının dışında, birşunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan kişi veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Diğer taraftan logo tasarım çallıkışmasını meydana getirecek kişi veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çallıkışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, konuletmenizin ve bundan ahir çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çallıkışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkonutirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş düzlükı ile faaliyette kâin şirketler karınin elan çok tercih edilebilir. Sessiz bir sektörde canlılık gösteren konuletmelerin çoğu kez logoları kolü simgeleme paha. Ama ansızın okkalı kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda teşhir etmek imkansızdır.
Logo ne konue yarar?
İşletmeler karınin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Turfa halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan nitekim marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple konuletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza dayanıklı adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasarım” çallıkışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir zahirte tanınmasını sağlayan konuaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, kolay anlaşılır, hatırlanması kolay, olanaklı başüstüneğunca azca nüshada renkten oluşmalıdır. Her çtay baskı ve kısım tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok heybetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya heybetli ziyan verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine mutabık olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstıdüzen lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin bile temizılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da şirket karınin logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu bilim çok önemlidir.