Kişinin yaneşeliığı toplum zarfında kıymeti olan , yetenek, davranış ve öteki davranış biçimlerini geliştirdiği proseslerin tüyöneten.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanoğluın davranışlarında belli gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; ferdin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğmeseleme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı konstrüksiyonlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin fakatçlarına mutabık ) bileğmeseleme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma bakılırsa;
· Eğitim bilimi bir prosestir.
· Eğitim bilimi sürecinde, ferdin davranışlarının istenilen yönde bileğmeseletirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğmeseleme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç esas öğesi vardır.
1. Yalnızç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamlık kültürler ciğerin nüshadır. Yalnızçların içeriği ve öğrenme ciğerin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakılırsa bileğmeseleebilir, ama sürecin doğkakımı bileğmeselemez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birbir hayli filozof ve pedagog, eğitimin ne evetğuna konusunda farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen standart tanılamamı şudur: Eğitim bilimi, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğmeseleikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın zarfında eğitime konusunda bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğmeseleikliği” ve “müddetç” üzere kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim bilimi, in ciğerin yaşam boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere mutabık olabileceği üzere istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin meseleletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği üzere gelişigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim merkezleri üzere mekânlarda verilen eğitim formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan eğitim ise informal eğitidir. Yani eğitim sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim tutulmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belli bir tasavvur ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim ise kendiliğinden gelişen plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir yöntem olarak ele tuzakındığında ise eğitim sisteminin üç esas ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Mebde; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel üzere fiziki unsurlardır. Müddetç; mektep zarfında gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, bitirme, sınav sonuçları üzere istenilen davranış bileğmeseleiklikleridir.